Sourcery for Kids by Devbridge
JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge Group“ edukacinė iniciatyva, kuri pirmoji Lietuvoje pakvietė 7-12 m. vaikus nemokamai mokytis kūrybinių technologijų ir atrasti programavimo pasaulį. Iniciatyva siekia, kad technologinis raštingumas būtų kuo plačiau prieinamas Lietuvos vaikams.
„Sourcery for Kids“ pirmą kartą duris atvėrė 2017 m. rugsėjį, kai priėmė pirmuosius 200 vaikų Kaune ir Šakiuose. 2018 m. kovą ji išaugo dvigubai ir išsiplėtė į regionus, prie iniciatyvos prisijungus Kazickų šeimos fondui. Iki 2024 metų akademiją kasmet lankė net 516 vaikų Kaune, Alytuje, Šakiuose, Klaipėdoje, Raseiniuose, Pasvalyje ir Plungėje. Užsiėmimų dalyviai mokėsi pagal neformalaus švietimo programoje (NVŠ) akredituotą programą, kurią organizuoja ir vykdo „bit&Byte“.

Ko mokėmės?
Scratch
SProgramavimo pagrindai, darbas komandoje, kūryba.
Kodus dekonstruoti pradedam nuo Scratch – MIT Media Lab kurtos platformos, kuri skirta suprasti ir perprasti programavimo logiką, ugdyti bendruomeniškumą, dalinantis savo darbais bei udgo kūrybiškumą, kuriant istorijas, animaciją, žaidimus.
micro:bit
mDaiktų internetas, jutikliai, praktinis pritaikymas.
micro:bit – tai mažas, bet labai daug galimybių ir atradimų suteikiantis BBC sukurtas įrenginys. 25 LED’ų matrica, altimetras, Bluetooth jungtis, 25 papildomi PIN’ai elektronikai sujungti leidžia atvaizduoti simbolius, tekstą, skaičiuoti elementus, sekti laiką ir suteikia dar kitų galimybių. Taip lavinam vaizduotę ir atrandam daiktų interneto galimybes.
Virtuali realybė
VErdviškumas, vizualizacijos, istorijos kūrimas.
Virtualios realybės galimybės ir pritaikymas – beribis. Kaip kuriamos virtualios realybės produktai? Kaip tai veikia? Kokiose srityse galime pritaikyti virtualią realybę? Tai aiškinamės ir patiriame kartu su vaikais.
Animacija
APrincipai, planavimas, vaizduotė.
Animacijų kūrimas susideda iš daug smulkių ir svarbių komponentų. Mokomės juos dekonstruoti, suprasti ir kurti – piešiame objektus, kuriame judesius ir aplinkas, plėtojame istorijas ir taip mankštiname vaizduotę.
Python
PDuomenų analizė, testavimas, programavimas.
Python – tai pradedantiesiems labai draugiška programavimo kalba, puikiai tinkanti tinklapių kūrimui, back-end programavimui, duomenų analizei, dirbtiniam intelektui ir mokslinei kompiuterijai. Daugelis programuotojų šią kalbą taip pat pritaiko žaidimams, įrankiams, kompiuterinėms programėlėms kurti. Jau su progamavimo pagrindais susipažinę vaikai neria būtent į šios kalbos subtilybes ir atranda jos galimybes.
Kūrybinės užduotys
KFantazijos lavinimas, improvizavimas, vizionieriai.
Kiekviename susitikime didžiulį dėmesį skiriame kūrybiškumo ir fantazijos lavinimui. Atsitraukę nuo kompiuterių, improvizuojame, eksperimentuojame ir įsivaizduojame. Vėliau tai, ką atrandame, perkeliame į technologines užduotis.
3D modeliavimas
3Prototipavimas, erdvinis matymas, spausdinimas
Projektuojame trimačius objektus virtualioje aplinkoje, taip lavindami savo erdvinį matymą, mąstymą bei gebėjmus kurti 3D žaidimus, interjerą, filmus ar kitaip išnaudoti 3D modeliavimo galimybes.
Mobiliųjų programėlių kūrimas
MPrototipavimas, programavimas, logika.
Dekonstruojame mobiliąsias programėles – kaip jos sukurtos? Kaip jos veikia? Kaip galime jas pagerinti? Nuo dizaino iki nuosavos programėlės sukūrimo – su vaikais pažingsniui dekontruojame tai, ką naudojame kasdien.
WEB kūrimo pradmenys
WDizainas, interaktyvumas, programavimas.
Kaip sukurti patogų ir funkcionalų internetinio puslapio dizainą? Kaip paversti jį ne tik informatyviu, bet ir įdomiu? Kokios yra interakcijų galimybės? Visa tai nagrinėjame kartu su vaikais.
Sourcery for Kids mentoriai
Verslo strategai, programuotojai, IT projektų vadovai, mąstytojai, sprendimų ieškotojai – žmonės iš technologijų industrijos, kurie per užsiėmimus transformuojasi į rytojaus kūrėjų mentorius.
